Du har nok læst det på siden her før.

Eller hørt mig tale om det i mit studiet.

Og nu gør jeg det igen.

Mig-tid og selvomsorg.

Fordi det er så vanvittigt vigtigt, at vi husker det.

At vi tager os af os selv, og lukker op for den kanal, der er mellem krop og sind.

Den kanal, hvor vores krop fortæller os hvad den har brug for, og vi kan lukke lidt ned for sindet, der nogle gange tonser derudaf med 200 km i timen.

Det er vigtigt, at tænke mig-tid og selv-omsorg, som noget positivt og virkelig givende. Givende på alle planer.

Det er godt for dig, og for din krop og dit sind.

Men det er også rigtig godt givet ud i forhold til alle omkring dig, da det frigiver ro, energi og overskud.

Min mig-tid og selvomsorg fungerer bedst for mig, når jeg er alene. Men det er IKKE det samme som at jeg er ensom.

Meget vigtigt!

Tiden for mig selv giver mig ro og jeg bliver ladet op.

OG det er jeg nok ikke den eneste, der har brug for.

Jeg lader op og har mig-tid når jeg

løber en tur

laver yoga

læser i en bog

mediterer

går en tur med min hund i skoven

drikker en kop kaffe og lytter til de lyde, der er omkring mig

Fx…

Min mig-tid er ting jeg bevidst vælger, fordi jeg kan mærke, at det er godt for mig og fordi jeg har brug for det.

Jeg øver mig hver dag i at sætte tempoet ned, så kanalen mellem det min krop fortæller, og det min hjerne opfatter, er så åben som muligt.

Pas på dig selv. Find din mig-tid og brug den. Du er nemlig vigtig.

Kh K