Pilates

- hold og individuel 1:1 træning

pilates, krispilates, smidighed, smerter i ryggen, ondt i lænden, coretræning, mavetræning, hvorfor er pilates godt, pilates, krispilates, åndedræt, træning, pilates for børn, pilates med børn

* Jeg laver forløb á 10-12 uger, hvilket vil fremgå af produktbeskrivelsen, når du bestiller. Efter de 10-12 uger starter et nyt forløb op, og en ny tilmelding er nødvendig. Dem der ønsker at gentilmelde sig får førsteprioritet på det hold de gik på.

Hvis du ønsker at komme på et hold efter forløbsstart, betaler du for de resterende gange der er tilbage.

 

* Det er altid muligt, at komme og få en prøvetime, bare skriv eller ring til mig, så finder vi en ledig tid.

* Hvis ingen af mine hold er mulige for dig, er du velkommen til at prøve selv at samle et hold på minimum fem personer, og kontakte mig, så kan vi prøve at finde et holdtidspunkt i fællesskab.

* Hvis du tilmelder dig mere end ét hold om ugen, får du 25% i rabat på det billigste af holdene.

Hvis du tilmelder dig mit nyhedsbrev, får du altid en mail, når der er nye hold, workshops eller nyt i shoppen.

 

Holdene er delt i levels:

Level 1 - begynder til letøvet.

Level 2 - letøvet til øvet.

Lev 3 - meget øvet.

Power - er level 3 men med knap så meget mobiliserende træning som alm level 3.

Soft - level 1 med rigtig meget fokus på mobilitet og åndedræt.

Puls og Pilates - level 1-2 med ca 30 puls træning først.

Gravid pilates - klar til fødsel

træning for gravide, træning inden fødsels

Gravid holdet er et åbent hold, med tilmelding fra gang til gang, da I alle har termin på forskellige tidspunkter. Du kan enten sende en sms på 61701160, mail til mail@krispilates.dk eller skrive en besked via begivenheden på https://www.facebook.com/krispilates.dk/.

Træningen er hver fredag kl 12.45-14 og koster 100 pr gang. Betalingen foregår ligeledes fra gang til gang.

 

Gravid holdet er for dig, der er gået fra på barsel og går og venter spændt på at byde den lille ny velkommen til verden.

Den sidste tid inden fødslen er også en forberedelses tid og kroppen gøres mere og mere klar til, at klare fødslen.

Pilates er et effektivt redskab til at styrke kroppen og skabe harmoni i både krop og sind under din graviditet. På gravid holdet, får du mulighed for at hjælpe kroppen på vej, med blide bevægelser, stræk og fokus på åndedrættet. Vi bruger også udstyr som bolde, elastikker og TRX.

Træningen sammensættes uge for uge, afhængigt at hvor I er i jeres graviditet og hvordan I har det på dagen.

 

9 GODE EGENSKABER ved at dyrke pilates som gravid

* Øvelserne styrker hele din krop, herunder ryg, bækken og bækkenbund.

* De blive bevægelser stimulerer dit kredsløb, lymfesystem og venepumpefunktion.

* Det vil forbedre dit åndedræt.

* Blide bevægelser og fokus på åndedrættet skaber balance og harmoni i både krop og sind.

* Du vil blive bedre til at være til stede lige nu og her, og mærke din krop.

* Skaber plads i kroppen til dig og din baby og bedre bevægelsesfrihed.

* Kombinationen af åndedræt og blid bevægelse vil sende en masse dejlig ilt til dig og din baby.

* Det vil give mere overskud og energi til din gravide krop.

* Styrker dig fysisk og mentalt til fødslen og tiden derefter.

 

Vil du med på Gravid holdet - skriv en besked

Efterfødselstræning - Barselspilates

efterfødselstræning, pilates, barsels pilates, mor og barn

Barselsholdet er et åbent hold, med tilmelding fra gang til gang, da I alle har haft termin på forskellige tidspunkter og skal starte arbejde på forskellige tidspunkter.

Samtidig ved jeg at det kan være svært altid at forudse, hvordan dagen eller ugen kommer til at se ud, når man har en baby.

Du kan enten sende en sms på 61701160, mail til mail@krispilates.dk for at tilmelde dig.

Træningen er hver fredag kl 9.30-10.45 og koster 100 pr gang. Betalingen foregår ligeledes fra gang til gang.

 

Efterfødselstræning er noget rigtig mange kvinder tænker på når de har fået en lille guldklump, for graviditet og fødsel er en hård belastning for kroppen, og kroppen har brug for hvile og på mild og gennemtænkt måde, at blive hjulpet tilbage i sin optimale, stærke og funktionelle form igen.

Men mange går alt for hurtigt frem og opnår ikke god kontakt til deres bækkenbund eller at få samlet deres delte mavemuskler (rectus diastase).

På mine barselshold, vil du opleve en efterfødselstræning, der får kroppen trænet og styrket tilbage i form igen, med rolige og gradvist tilpassede øvelser. Du vil opleve at du skal finde roen og tålmodigheden frem, men så lover jeg dig også, at du bliver styrket indefra, så du ikke overbelaster din krop yderligere.

Pilates er en fantastisk træningsform til netop dette. Det er en virkningsfuld, innovativ mind-body træningsmetode, som henvender sig til alle uanset udgangspunkt. Det kan være blid træning men også hård træning, hvilket gør denne træningsform yderst effektiv.

Fokus på åndedrættet vil skabe velvære fra inderst til yderst og stimulere og optimere celleopbygningen, fordøjelsen og iltningen i kroppen. Åndedrættet, fokus på koncentration og kropsbevidsthed vil skabe positiv effekt på det mentale plan og kan derfor være et eminent redskab til håndtering af hverdagens udfordringer.

Der vil også være god ro og plads til din baby.

  • Jeg tilbyder et lille pilates hold for dig, der er på barsel, og har fået ”go” fra lægen om at kunne begynde træning. Almindeligvis ca. 8 uger efter fødslen.
  • Baby kan komme med, der er plads til amning og sutteflasker, og lidt hygge og fællesskab omkring babyer, krop og sjæl.
  • Jeg vil guide jer gennem øvelser med fokus på åndedrættet, bækkenbunden og gradvist og roligt få styrket kroppen igen.
  • Jeg tilbyder et ny istandsat  træningsrum, med plads til barnevogne lige uden for døren i en lukket gårdsplads.
  • Vand og lidt snacks til fri afbenyttelse.

Måske du kan lokke din mødregruppe med i dette fællesskab. I er velkomne til at kontakte mig som en gruppe. Hvis du bare er dig, så kontakt mig og hør om hold muligheder for netop dig.

Vil du med på barsels holdet - skriv en besked

Pilateshold - begynder til øvet

Jeg underviser i Pilates Matwork så din krop styrkes og du vil opleve en generelt bedre funktionsdygtighed og kropsholdning. Pilates styrker overordnet mave og ryg, smidighed, styrke og stabilietet og ved, i mine timer at arbejde med det naturlige åndedræt, vil du med sikkerhed opleve en stor forskel i din krop. Du vil opleve at du bliver stærkere, mere smidig og får et bedre og mere funktionelt bevægelsesmøsnter og derved en flot kropsholdning.

En sund krop er i balance og kan både slappe af og spænde når der der brug for det. Pilates giver ny energi, styrker både krop og sjæl og hjælper til at finde den balance i kroppen. Pilates hos mig handler om kropsbevidsthed hvor både krop og sjæl er i fokus og kommer i balance.

Pilatestræning er yderst effektivt da den kan være blid men også særdeles hård og derfor kan gradueres så det passer til den enkeltes niveau. Jeg vil altid lave variation i undervisningen, så der er både kendte øvelser og nye øvelser i et roligt og kontinuerligt flow. Mine timer vil ofte have et fokus fra gang til gang, eksempelvis bækkenet eller brystkassen, men vi kommer altid hele kroppen igennem.

Jeg vil også krydre med fokus på bindevævet også kaldet fascia, som vil blive udfordret på mange forskellige måder. Der vil være både  afspændende release-teknikker, med forskellige redskaber, såsom bolde og foam rollers, gennem dynamiske stræk samt gennem forskellige mere styrkeorienterede øvelser, hvor vi lægger mere belastning på vævet, så det på den måde kan blive stærkere. 

Al min undervisning tager udgangspunkt i en helhedsorienteret opfattelse af kroppen. Jeg lægger vægt på, at øvelserne skal være funktionelle, og du vil opleve at min undervisning bliver krydret med lidt yoga og dans også.

Holdene er delt ind i niveauer.

Level 1- begynder

Level 2 - letøvet til øvet

Level 3 - øvet

Tilmeld dig mandags eller onsdagsholdet

Power pilates

Power pilates

Pilates er jo så fantastisk, at det kan modificeres og tilpasses det behov den enkelte har. På Power pilates holdet tages udgangspunkt i præcis de samme kendte pilates øvelser og principper som på mine alm. hold.

Timerne starter med lidt opvarmning og mobilisering, da dette er en forudsætning for et optimalt udbytte af arbejdet med stabilisering og styrke. Herefter vil dagens træning køre i et flow, der er i et højere tempo og sværhedsgrad end på mine lev 1-3 pilates hold. Hver time slutter af med lidt afspæning, åndedrætsfokus.

Power pilates er for dig, der har dyrket pilates gennem noget tid og som gerne vil udfordres lidt mere. Eller for dig, der godt kan lide at mærke at kroppen arbejder og syrer lidt til.

Tilmeld dig powerholdet

Løb og pilates

pilates, krispilates, smidighed, smerter i ryggen, ondt i lænden, coretræning, mavetræning,løb og pilates, øvelser til løb, hvorfor er pilates godt, pilates, krispilates, åndedræt, træning, pilates for børn, pilates med børn

Lad os kombinere glæden ved både løb og pilates og lad os få udbytte fra begge.

Vi starter med at snørre løbeskoene, laver lidt specifikke opvarmningsøvelser og løber i ca 30 minutter en ottetals rute på ca 1,2 km. Løbeturen kan du løbe ligesom du har lyst; lunte, spurte, gå, lave intervaller eller tempoture. Forfine din løbeteknik og stil samt sparre med de andre løbere. Der er ingen krav til at du skal kunne løbe i et bestemt pace. Du løber som du kan og vil helt sikkert blive bedre henad vejen.

Herefter følges vi tilbage til studiet og laver ca 45 minutters pilates, som kommer hele kroppen igennem, med udgangspunkt i øvelser, der er særligt gavnlige i forbindelse med løb.

Vi kommer til at arbejde med både puls, åndedræt, balance, kontrol, styrke og smidighed og du vil opleve, at få glæden og udbyttet fra begge verdener. Du kan tilmed opleve, at dit løb bliver forbedret når du laver pilates også.

 

Holdet vil være fra påskeferien frem til efterårsferien, med sommerferiepause i juli måned.

I perioden fra efterårsferien og frem til påsken kan du fx tilmelde dig Puls og Pilates, og stadig få glæden ved at kombinere puls træningen og pilates.

 

Tilmeld dig Løb og pilates

Puls og Pilates

pilates og pulstræning, pilates nær holbæk

Puls og pilates er holdet for dig, der gerne vil have pulsen op og få sved på panden og samtidig, vil smidiggøre og styrke kroppen.

Holdet vil være på holdplanen i perioden fra efterårsferien og frem til påskeferien, hvor vi rykker træningen udenfor med Løb og Pilates.

På puls og pilates starter vi træning med ca 30 minutters øvelser og flows, hvor vi får pulsen op og får sved på panden. Vi får varmet hele kroppen op og mærker hjertet banke og musklerne sitre. Efterfølgende 45 minutter arbejder vi dybere ind i kroppen med pilates øvelser og flows, hvor vi kommer hele kroppen igennem, og får arbejdet både med mobilitet og stabilitet, så kroppen på bedste måde bliver styrket indefra.

 

Holdet erstattes nu er Løb og Pilates.

Tilmeld dig Puls og Pilates

Soft Pilates

Det er aldrig for sent at komme i gang og pilates er fantastisk i alle aldre.

Soft Pilates holdet er for dig, der ønsker at finde mere ro og balance i livet, uanset alder.

Soft Pilates er et hold for dig, der gerne vil vedligeholde kroppens styrke og smidighed. Vi vil på holdet arbejde med meget mobilitet og funktionelle bevægelsesmønstre, således at bindevævet og derved kroppen bevarer sin optimale funktionsdygtighed.

Vi vil arbejde med pilates udfra samme principper og udgangspunkt som på mine andre hold. Tempoet og øvelserne vil være rolige og tilpasset så alle, uanset alder, kan være med og vil opleve større bevægelsesfrihed og blødhed i kroppen, uanset om du har brug for roen og de blide bevægelser pga stress, smerter eller skader der har brug for træningshensyn.

Kroppen bliver arbejdet igennem så den både kan afspænde og spænde op. Det skaber en smuk krop og holdning, og det er aldrig for sent.

Tilmeld dig soft pilates

Personlig træning - den første samtale og planlægning

Du kan vælge at få 1:1 træninger, med fokus på lige netop det, du ønsker hjælp til i din træning.

Til denne første samtale laver vi sammen en plan for, hvad din træning skal have fokus på, med udgangspunkt i lige de behov du og din krop har. Denne samtale er en forudsætning for et fortsat forløb med 5 klip.

Det kan være åndedrætstræning, smerter i kroppen, at få mere styrke i kroppen eller andet som du oplever, at have brug for at arbejde med, med din krop.

Vi laver en plan for om du skal have et træningsforløb med 5 klip og med et program på skrift og med billeder, eller et forløb med 5 klip og træningsvideoer.
 

Køb din første samtale til 479 kr her

Personlig træning med 5 klip og træningsprogram

Hvis du ønsker 1:1 træning med fokus på et særligt område, som du måske oplever at have problemer med, så er det muligt at købe 5 klip á 1 times varighed, hvor jeg tilrettelægger timerne udfra dine behov, for at hjælpe dig til bedre balance i kroppen. Vi finder i samarbejde datoer og tid for træningstimerne. Til personlig træning møder jeg dig lige der hvor du er og tilrettelægger træningen både med og uden udstyr, som fx elastikker, håndvægte, TRX, bolde eller foamrollers.

Inden du vælger de 5 klip skal du komme til en første samtale/træning, hvor vi lægger en plan for din træning og det træningsprogram der skal udarbejdes.

 

Køb dine 5 klip og program for 1699 kr her

Personlig træning med 5 klip og fire træningsvideoer

pilates, meditation, slappe af, åndedræt, stress, personlig træning

Hvis du ønsker at komme lidt mere i dybden med din personlig træning, er det muligt at kombinere træningerne med mig, med fire personlige trænigsvideoer, så du kan træne videre derhjemme. Her vil være fokus på et særligt område, som du måske oplever at have problemer med, og jeg vil tilrettelægge både trænigstimerne og videoerne ud fra dine behov. På den måde vil din træning blive optimeret og du vil opleve, at kroppen kommer bedre i balance. Du køber fem personlige træninger á 1 times varighed samt fire videoer á 20-40 minutters varighed. Videoerne lægges i din egen mappe på Vimeo, og jeg sender dig efter hver ny indlagt video en mail med et link til mappen.

Vi finder i samarbejde dato og tid for træningstimerne.

Køb dine 5 klip og videoer for 2195 kr her